نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
195
-
الف
+

درخواست شهردار «همدان» از سفیر تاجیکستان

«سید مسعود حسینی» شهردار همدان و «نظام‌الدین زاهدی» سفیر تاجیکستان درباره گسترش روابط فرهنگی 2 کشور گفت و گو کردند.

به گزارش آی فیلم 2، «سید مسعود حسینی» شهردار همدان امروز 28 اسد(مرداد) در دیدار با «نظام‌الدین زاهدی» سفیر تاجیکستان، جهت گسترش ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، اقتصادی، فرهنگی بین همدان و تاجیکستان به گفت و گو پرداختند.

در این دیدار سفیر تاجیکستان ضمن ابزار خرسندی از حضور در همدان به اشتراکات تاریخی، زبانی، فرهنگی و دینی بین تاجیکستان و همدان اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم ارتباطات بین دو کشور که در دولت قبلی جمهوری اسلامی ایران هم وجود داشت در دولت چهاردهم با قوت ادامه و گسترش یابد و ما آمادگی کامل برای گسترش ارتباطات در حوزه‌های مختلف را داریم.

وی ابراز کرد: هفته‌های فرهنگی ایران در شهرهای دوشنبه، باختر و خجند برگزار شده است و امیدواریم این روابط فرهنگی و گردشگری و اقتصادی بین همدان و شهرهای تاجیکستان افزایش یابد.

سفیر تاجیکستان در ایران گفت: ما باید در زمینه توسعه تجاری و‌ حوزه‌های مختلف تسهیل گر باشیم و فعالان اقتصادی و تاجران خودشان راه را پیدا می‌کنند.

تسنیم نوشت: در این دیدار «سید مسعود حسینی» همدان را از شهرهای تاریخی با قدمتی 3500 ساله که حیات در آن جاری است معرفی کرد و اظهار داشت: با ثبت جهانی «هگمتانه» آثار و ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، اقتصادی و طبیعی همدان به بهترین نحو به جهانیان معرفی می‌شود.

شهردار همدان ضمن درخواست از سفیر تاجیکستان برای حضور در جشن ثبت جهانی «هگمتانه» عنوان کرد: امیدواریم ظرفیت‌های همدان به مردم تاجیکستان شناسانده شود و ما آمادگی داریم هفته فرهنگی تاجیکستان در همدان برگزار شود.

«سید مسعود حسینی» همچنین در این دیدار عنوان کرد: انشالله با فعال سازی میدان هوایی همدان از ظرفیت‌های گردشگری، سرمایه گذاری و طبیعی همدان و تاجیکستان بهره گرفته شود.

وی در ادامه افزود: «دانشگاه بوعلی سینا همدان»، «مرکزیت غرب کشور»، «غار علیصدر»، «دانشگاه علوم پزشکی» و «بیمارستانهای تخصصی» از جمله این ظرفیت‌هایی است که امیدواریم برای توسعه گردشگری سلامت و زمینه های سرمایه گذاری مورد بهره برداری قرار گیرند.

شهردار همدان1

شهردار همدان

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر